Consumer & Marketing
Winstgevend ondernemen is de doelstelling van elke zelfstandige en KMO.
Zonder klanten, geen omzet, geen winst, geen bedrijf.
Klanten zijn de belangrijkste stakeholders in je bedrijf. Het is dan ook logisch dat je je klanten door en door kent en hen gepast aanspreekt, opvolgt, antwoordt en oplossingen aanbiedt. Of je nu diensten aanbiedt of producten verkoopt, dat maakt geen verschil.
In deze razend snelle evoluerende tijd van meer en meer digitalisering en zelfbewuste klanten die eerst op het internet alles opzoeken en pas daarna naar een winkel/bedrijf gaan, is de oude manier van werken niet meer van toepassing. Uw potentiële klant komt binnen met een pak kennis, en de standaardantwoorden en begeleiding die vroeger toereikend waren zijn dat vandaag de dag niet meer.
Klanten- en marketing aanpak zijn crucialer dan ooit.
Courante vragen en problemen van bedrijfsleiders :
- Hoe krijg ik potentiële klanten naar mijn bedrijf ?
- Hoe kan ik een totaaloverzicht krijgen van elke klant, elk contact en elke bespreking ?
- Wat kunnen “big data” voor mij doen ?
- Hoe kan ik een eenvoudige tool hebben die mijn klanten indeelt in typologiën en hoe speel ik en mijn personeel daar best op in ?
- Wat zijn goede marketingacties ?
- Waar sponsor ik best ? Moet ik wel sponsoren ?
- Werken advertenties nog ?
Oplossingen PRO@VICE :
- Experten PRO@VICE zorgen voor een adequaat “performance measurement”.
- Wij leren u en uw personeel klanttypes te identificeren : vuurklanten – waterklanten – luchtklanten – aardeklanten
- Trainingen voor u en uw personeel worden uitgevoerd door zorgvuldig geselecteerde experts in deze materie.
- PRO@VICE analyseert uw klantenportefeuille
- PRO@VICE creëert samen met de KMO klantenoverzichten en leert u omgaan met big data
- Qua marketing differentiëren we de aanpak voor
- B2B -acties : zowel extern als in een fysisch distributiepunt
- B2C acties
- Online acties
- Direct acties