Communication
Bij communicatie denkt iedereen al snel aan externe communicatie. Nochtans is interne communicatie ook van zeer groot belang. Hoe vaak hoor je niet : “onze communicatie is nog het probleem”.
Als voormalig marketingdirecteur van een grotere financiële instelling, kent Peter Venneman hier alle klappen van de zweep van. Want communiceren naar klanten over een financiële instelling waar je enkel diensten en advies verkoopt, en waar de kosten voor de klanten enkel stijgen, is niet de eenvoudigste opgave. Maar ook intern moesten de 250 medewerkers binnen de afdelingen de juiste boodschappen kennen en kunnen uitdragen.
Courante vragen en problemen van bedrijfsleiders :
- Hoe moet ik een prijsverhoging uitleggen aan mijn klanten ?
- Welke info heeft mijn personeel nodig om de juiste boodschappen te geven aan de klanten ?
- Hoe bereid ik mijn Raad van Bestuur voor en wat zeg ik tegen de aandeelhouders ?
- Welke communicatie is meest geschikt om promotie te maken voor mijn producten of diensten?
- Hoe creëer ik trafiek naar mijn website ?
- Hoe ga ik om met de pers ?
- Hoe kunnen wij klantvriendelijk en impactvol communiceren ?
Oplossingen PRO@VICE :
- Experten PRO@VICE analyseren de noden op vlak van interne en externe communicatie met de bedrijfsleiders/zelfstandigen.
- Interne communicatie
- Aandeelhouders
- Raad van Bestuur
- Personeel
- Teamleiders personeel
- Externe communicatie
- Klanten
- Pers
- Website
- Sociale media
- PRO@VICE werkt samen de communicatiestrategie uit met u en gaat al dan niet op zoek naar specialisten inzake communicatie aan vast genegotieerde prijzen.
- PRO@VICE integreert de communicatie-adviezen in de overkoepelende samenwerking met de KMO’s en zelfstandigen.
- Interne communicatie